14


Under hela gårdagen hade Lillans dag förgyllts av de sms Agaton från kursen skickade. Hennes böcker som skulle sorteras blev inte riktigt sorterade som de skulle för varje gång det vibrerade till i hennes telefon så tog hon sig en liten paus för att skriva nytt. Även idag kom det sms då och då.

Det här är ett kort utdrag:

Lillan:
”Men, jag vet ju fortfarande ingenting om dig. Jag måste ju åtminstone få veta vilken din favoritglass är.”

Agaton:
”Favoritglassar är viktigt. Det säger en hel del om personens karaktär. Jag skulle säga att min är Blåbärsputte, trots att jag inte sett till den på länge. Vilken är din favorit?”

Lillan:
”Jag har aldrig någonsin smakat Blåbärsputte. Tänk, det kanske är min favorit också. Jag vet bara inte om det ännu. Av principskäl måste jag dock säga Piggelin. Bland kulglassarna är det pistage och polkagris. Allt på P verkar det som”

Och så fortsatte de att lära känna varandra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det här är det kanske finaste någonsin. jag förstår inte vad ni får allt ifrån, det är så genialiskt med alla detaljer och man blir ju helt kär i både Lillan och Agaton.
det är eran adventskalender jag sitter och tänker på på matten i skolan. tack.

Rebecka sa...

Sötaste julkalendern på länge!

Anonym sa...

Så fint!

Varje avsnitt fortsätter att behålla kalenderns unikhet. Åh, jag vill bara läsa mer och mer.. :)